2015. június 30., kedd

Reread, Rewrite, Burn

Sziasztok!

Tudom, hétvégére ígértem, de szombaton még pakoltam ki itthon, vasárnap pedig mint utólag megtudtam a születésnapomat ünnepeltük. De most, meghoztam a kihívásocska csomag harmadik részét is, a Reread, Rewrite, Burn-t. Véleményem szerint, ezt fogom a legjobban élvezni. :D
Az első kettőt itt és ittene találjátok.


A szabályok ugyanazok, mint eddig, ám itt nem karakterek neveit kell összegyűjteni, hanem magukat a könyveket, és ezekről kell eldöntenem, hogy mit akarok velük kezdeni: újraolvasni (reread), újraírni (rewrite) vagy esetleg elégetni (burn).

Ezúttal Cassandra Clare és az árnyvadászok segítettek ki az Elveszett lelkek városából, valamint a pohárka.

1. kör
Suzanne Selfors: Mentsük meg Júliát!
Suzanne Collins: Az éhezők viadala
Brian Selznik: A leleményes Hugo Cabret

Ahogy látom, egy könnyű körrel kezdünk. Az egyik Suzanne könyvet elégetem, másikat újraolvasom. Na, vajon melyik melyik? :D Tök egyértelmű, szerintem, Az éhezők viadala-t olvasom újra, míg a Mentsük meg Júliát! égetem el. Ez nem volt kérdés.És akkor a Hugo-t írnám újra. Leginkább a képek mennyiségén fabrikálnék lefele. Például amikor menekül, azt kivenném, és inkább megírnám. Az sokkal kifejezőbb, de pl. az automata leleplezését meghagynám. Szerintem az úgy sokkal átélhetőbb. Szóval csak egy pár képet hagynék meg, a többit átvinném írásba. 

2. kör
Rachel Hawkins: Hex Hall
Sophie Kinsella: Tudsz titkot tartani?
Mark Lawrence: Tövisek hercege

Amit újraolvasnék, az kérdés nélkül a Tövisek hercege lenne. Amit a tűz mellé raknék melegedni, az a Tudsz titkot tartani? lenne. Nem utálom ezt a könyvet, de a Hex Hall-t jobban szeretem. Itt a karakter nem szánalmas, úgyhogy marad ez a felállás. Viszont a Hex Hall-ban, amit átírnék az szimplán annyi lenne, hogy 1-2 klisét kivennék, és valamivel egyedibb cselekményt raknék bele.

3. kör
J. L. Armentrout: Origin - Eredet
Jessica Sorensen: Callie, Kayden és a véletlen
J. Lynn: Vetkőzik a tanú

Nos, ez is egy olyan kör, ahol semmit nem égetnék el. De akkor legyen. J Lynn (Jennifer L. Armentrout) Vetkőzik a tanu c. könyvét raknám melegebb éghajlatra. Callie és Kayden történetét olvasnám el újra, és az Origin-t írnám át. Méghozzá egy konkrét szálat. Az esküvői szálat. TELJES MÉRTÉKBEN KIVENNÉM. That' all folks.

4. kör
Vavyan Fable: Jégtánc
E. L. James: A szürke 50 árnyalata
Katya Millay: The sea of tranquility - Nyugalom tengere

Hehe. Szeretem a könnyű köröket.
A Nyugalom tengere lenne az, amit újraolvasnék. Meg újra. Meg újra. Meg újra. Meg...
A szürke 50 árnyalat-ot égetném fel. Porig.
A Jégránc-ot írnám át. Szerintem, ha kicsit olvashatóbban lenne megfogalmazva, még Jade-et is jobban szeretném.

5. kör
Delphine de Vigan: No és én
Stephen King: A ragyogás
Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz

Öhm. Az Éjszakai cirkusz-t olvasnám el újra. ÖHM.
Mindkettő a kedvenceim között szerepel. DE. Mivel létezik egy olyan szabály, hogy King mesterkönyveit NEM égetjük el, így a No és én menne a kandalló mellé. Hogy mit írnék át... Hát a feleséget, Wendy-t nem ilyen irritálóvá tenném, és a szálloda történelméből több mindent megadtam volna.

6. kör
Lara Parker: Éjsötét árnyék
Ben Brooks: Lolito
Veronica Roth: A beavatott

Amit felgyújtanék, az a Lolito lenne. NEKEM NE ÍROGASSA LE SENKI RÉSZLETESEN, AHOGY HALÁLRA KÍNOZNAK EGY KISCICÁT! egy pillanat, csak most meg kell keresnem a szivecskéimet és meg kell őket szeretgetnem
A beavatott-at olvasnám el újra és az Éjsötét árnyék-ot írnám át. Méghozzá egy bizonyos jelenetet, Angelique fiatalkorából. 

7. kör
Agatha Christie: Pókháló
Ilsa J. Black: Hamvak
Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek - A herceg

Íme, három kevésbé szeretett mű. És még így is vicces, hogy kérdés nélkül megmondom, melyik égjen... az pedig A herceg. Méghozzá Tessa végett.
Akármennyire nem tetszett a Hamvak, egy izgalmas történet az egész, sok marhasággal, de izgalmas. És a lányok is eléggé irritálóak. A fiúk meg üresek. Jahh. És a Pókháló-t írnám át. Enyhén szólva is unalmas, a Mesterasszony többi művéhez képest.

8. kör
Jame McGuire: Gyönyörű sorscsapás
Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt
Susan Ee: Angelfall - Angyalok bukása

A Gyönyörű sorscsapás-sal melegednék fel. Utáltam. Minden egyes oldalát. Ugyanúgy voltam vele, mint az 50 árnyalattal, mégha kicsit talán olvashatóbb is Travis és... Galamb története. Hogy hívták a csajt? Abby?
A Csitt,csitt-et olvasnám el újra.
Az Angelfall-t írnám át. Imádom ezt a történtet, nagyon szeretem a karaktereket. Viszont az angyalok egyáltalán nem angyalok. Magukat isteneknek képzelő emberek. Ezen az egy dolgon változtatnék.

9. kör
Lisa Kleypas: Karácsonyéj a Péntek kikötőben
Karen Marie Moning: Fevers
J. L. Armentrout: Opposition - Ellenállás

Amit újraolvasnék az a teljes Fevers sorozat. Egy darabtól sem vagyok hajlandó megszabadulni, vagy átírni bármelyiket.
A Kleypas könyv akkora hatással sajnos nem volt rám, így az menne a tűz mellé.
Az Opposition-t írnám át, annak is csak a végét. Nem akarom elspoiler-ezni, de miután kiderült, hogy kit kell kiiktatni, és már meg is volt a szövetség, nagyon gyorsan haladtak az események. És ez nagyon kidobott a történetből. Ezt egy kicsit megtoldanám, úgy 30-40 oldallal.

10. kör
B. M. Grapes: Jóslatok hálójában
Neil Gaiman: Óceán az út végén
Ally Condie: Matched - Egymáshoz rendelve

Hááááát...
A Matched menne a tűzbe.
A Jóslatok hálójában lenne átírva. Alapból egy érdekes történet, olvastatja magát az olvasóval, viszont a karakterek borzalmasak. Valamint kiszedném a vámpírok meg vérfarkasok legendáit említő részt. Teljesen fölösleges volt beletenni.
Ééés az Óceán az út végén-t olvasnám el újra. Többször is.

11. kör
Jaci Burton: A tökéletes játék
J. R. dos Santos: A 632-es kódex
Laurell K. Hamilton: Obszidián pillangó

A tökéletes játék-ot égetném el. Nem is értem, miért nem adtam még el?
Az Obszidián pillangó-t olvasnám újra. Mégis csak Anita Blake! Ted meg tegye félre azt a nőszemélyt!!!
Jah, és A 632-es kódex lenne átírva. A teljes mellékszál. Unalmas.

12. kör
Lauren Kate: Fallen (sorozat)
Marie Lu: Legend - Legenda
Laini Taylor: Füst és Csont leánya

A Füst és Csont leánya lenne az, amit újraolvasnék.
A Legenda-t írnám át, de ott is csak June személyiségén változtatnék. Utálom az okoskodókat.
Viszont. Igen, nem szeretem a Fallen-t. De nem tudom elégetni. Ugyanis nem rossz történet. Az ötlete nagyon tetszik. Az események is, többé-kevésbé tetszenek. Viszont a karaktereket teljes mértékben kihajítanám az ablakon. Talán Cam és Arriane kivételével. Őket nagyon szerettem.

13. kör
Monica Murphy: One week girlfriend - Heti csaj
Alice Clayton: Faldöngető
Ann Aguirre: Menedék

Őőőőőőő... térjünk vissza erre 10 év múlva. :D
Na jó. Kezdjünk neki.
A Heti csaj-t írnám át: EGYKÖTETES LENNE. És csak annyi lenne benne, mint az első kötetben. Nem több és nem kevesebb.
Sokan fognak utálni.
A Menedék-et raknám a tűz mellé és a Faldöngető-t olvasnám újra. Igazából mindhármat bármikor újraolvasnám.

14. kör
Marissa Meyer: Cinder
Rebecca James: Gyönyörű bajkeverő
Cat Patrick: Forgotten - Úgyis elfelejtem

Amit elégetnék, az a Forgotten lenne. Még mindig haragszok rá.
Amit újraolvasnék, az egy nehéz kérdés. De szerintem a Cinder lenne. És a Gyönyörű bajkeverő-t írnám át. Valahogyan. Majd még kitalálom, hogy hogyan.

15. kör
Cassandra Clare: Bukott angyalok városa
Karen Marie Moning: ICED - Megnyílik az ég
Diana Gabaldon: Outlander - Az idegen

Az idegen-t olvasnám el újra. Ameddig míg élek.
A Bukott angyalok városa-t írnám át, méghozzá kevesebb Simon-t raknék bele. Nem tudom, én nem igazán szeretem a srácot.
És az Iced-ot égetném el. Lelkiismeret-furdalás nélkül. Mélyen csalódtam benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése