2016. november 12., szombat

Krencz Nóra: Megszámlálhatatlan - A hordozó

Sziasztok!

Nagyjából már másfél hete befejeztem azt a könyvet, amiről írni szeretnék, csak kellett, hogy leülepedjen egy kicsit. Elég vegyesek az érzéseim vele kapcsolatban, és nem is tudtam hova tenni. Lentebb ki is fejtem a dolgokat.
Ám mielőtt neki kezdenék, szeretném megköszönni az Ad Librum kiadónak a könyvet, nagyon igényes kiadás!




Történet


Te mit tennél, ha minden,ami az életedet jelentette,minden, amit a magadénak tudtál, egyik pillanatról a másikra megsemmisülne, s ebben a szorult helyzetben belebotlanál valaki felfoghatatlanul különlegesbe, aki új értelmet adhat az életednek? Újra felépítenéd a régit, vagy követnéd őt az ismeretlenbe? Belevágnál olyasmibe, amit nem értesz?

Fabyent nem rettenti el a természetfeletti…





Véleményem

Kezdem azzal, ami annyira nem jött be. 
Az elején volt egy kevés logikátlanság, amit a nevekkel kapcsolatban vettem észre. Fabyen a semmiből kitalálta Ger teljes nevét, valamint az elején szereplő két falusi nevét is megtudta úgy, hogy senki nem mondta el. Valamint honnan tudták Shinna-ék, hogy melyik faluba kell menni? A két falusi nem hozta szóba a nevét, csak annyit, hogy nagy baj van. 

Ami az elején még zavart, hogy túl egyértelmű volt a gonosz kiléte. Nem volt elrejtve a kiléte, nem kellett azon gondolkozni, hogy ki lesz a gonosz, ki fog kit elárulni. Mondjuk ez szerintem csak személyes probléma, mert én szeretem ebből a szempontból járatni az agyam, végtére is volt más ok az izgalomra. 

Viszont egyetlen egy, az egész könyvet átívelő problémám akadt a történettel, ez pedig a szerelmi szál. Túl sokat szerepel benne a romantika, ahhoz képest, hogy 200 oldal és fantasy. Lényegében a fantasy az én kedvenc műfajom, szeretem, ha túlnyomó részt ez van a fókuszban. Itt sajnos inkább a szerelem kapta a főszerepet, hisz egy szerelmi... sokszög kellős közepén találhatja magát az olvasó. Ráadásul nagyon kidolgozottnak sem éreztem. Jobban örültem volna, ha egy pár között dolgozza ki az írónő, mert így számomra hiteltelen volt, és leginkább csak a testi vonzalmat láttam az összes szereplő között, érzelmeket nem igazán. Továbbá túl elnyújtva volt nekem az egész, hisz az elején megismertük őket, majd volt egy hosszú utazás, amikor a fantasy szál semmissé lett, és csak a romantika volt, majd a vége egy csata jelenettel zárul. 

Ha már a vége, azzal kapcsolatban akadt egy apró dolgocska, amit szívesen megtudnék, mert nem volt kifejtve, a levegőben hagyták lógva. Ám mivel nagyon is spoileres, és ebben a bejegyzésben egy deka spoilert sem szeretnék elárulni, ezért maradjon csak titok. 

Viszont akadtak is pozitív dolgok. Ráadásul kettő hatalmas pozitívum.

Az egyik a főszereplő fiúnk. Imádtam a karakterét. Nem az a tipikus YA hősszerelmes szereplő, mégis nagyon szerethető és érdekes jelleme van. Üde színfolt, mind a könyvben, mind a YA férfi főszereplői között is. Harcolni nem tud, gyenge, mint a harmat, viszont a védelmező ösztöne és optimizmusa nagyon sokat tud segíteni neki. 

A másik pedig maga az írónő. Nagyon szépen ír, könnyen olvasható a történet. Kicsit tartottam tőle, mert 
  • magyar író,
  • 200 oldal,
  • fantasy és
  • szerelem.
Tartottam tőle, hogy el fogom hajítani a könyvet idegességemben, de csak akkor tettem le a könyvet, amikor már nem láttam. Az első perctől fogva csak úgy faltam a lapokat és magába szippantott az egész. Kezdek egyre többször pozitívan csalódni a magyar írókban, és ez nagyon jó érzés. Krencz Nóra további írásaira kíváncsi lettem, és biztos, hogy figyelni fogom a munkásságát. A Megszámlálhatatlan egy remek kezdés az írói pályán, és ha fejlődik az író, és ennél jobbakat fog kiadni, akkor határozottan kedvenc írónő lesz.

Szereplők

Fabyen : Az eddig megismert YA és NA meg egyéb történetek főhőseinek a szöges ellentéte. Nem erős, nem igazán jó stratéga és, szerintem, nem is a legokosabb - de nem hülye, nagyon nem. Viszont az életkedve, a pozitív gondolkodása, hogy mindenkiben a jót látja és optimista a jövővel kapcsolatban, mind-mind ellensúlyozzák hiányosságait és nagyon szerethetővé teszi. Oh, és persze nagyon kíváncsi, amivel azonnal megnyert magának.

Shinna : Egy igazán badass karakter, aki a külseje mellett az eszével is megnyerte magának Fabyen-t. Különleges képessége számtalan dologra képessé teszi, ami már túlságosan is valótlanná tette a karakterét. Ettől függetlenül ő is nagyon szerethető, bár én a végén szerettem meg őt igazán. 

Ger : Tipikus YA főhős. Izmos, kockás hasfal, jóképű, erős, remek harcos, higgadt, szexis és jó az ágyban. Ger-rel sok problémám nem volt, csak egy dolgot nem értek vele kapcsolatban. Egyik pillanatról a másikra kezdett el bízni Fabyen-ben. De miért? Akárhogy gondoltam át az addigi közös jeleneteiket, semmi okot nem vettem észre, amiért hirtelen bízhatna benne. 

Corinna : Corinna az idősebbik testvér, én mégis végig kislányként tudtam rágondolni. Öhm, csábító kislányként. Valamivel jobban szerettem az ő karakterét, mint Shinna-ét. Törékenynek van ábrázolva, mindenki úgy is látja, de valójában nagyon is erős a személyisége. Képessége nem más, mint telepátia és egy kis segítséggel a múltba is vissza tud tekinteni. 

Flanna : Ő a legfiatalabb testvér, aki folyamatosan elkószál a konvojtól. Egyetlen egy kérdésem van vele kapcsolatban: miket küldött el a tűzgalambjaival? Mert, hogy ő a tűzmanipulálás mestere. 

Ragona királynő : Sajnos már az elején lejön, hogy ő lesz a gonosz, hogy egy sárkány. Bár a végső célja tényleg meglepő volt, ettől függetlenül kiszámítható szuper-gonosz. 

Összegzés

Bár akadtak vele problémáim, mégis ajánlom mindenkinek az elolvasását. A világa elég egyedi és mindennel együtt érdekes is, valamint karakterek szerethetőek. Nagyon erős a kezdése, és folyamatosan fenntartja az ember kíváncsiságát. Egyedül a suli és más elfoglaltságok - és fáradtságok - miatt tartott sokáig az elolvasása, amúgy egy könnyed történet, amit egy délután alatt végig lehet vinni. Az idei év egy nagyon jó könyve volt a Megszámlálhatatlan, amit szívesen elolvasok bármikor újra. Az már biztos, hogy ha Krencz Nórának más története is megjelenik, nem fogom figyelmen kívül hagyni és elolvasom. 
Történet : 4/5 - Az egy pont levonás a történet rövidsége és a túlságosan is szerelmes részek miatt jár. 
Szereplők : 4,5/5 - A bizalom dolog birizgálja az orrom, hisz mindenki túlságosan megbízik mindenkiben, mindenféle ok nélkül. Amúgy jól felépített karakterek voltak, akikről öröm volt olvasni. Főleg Fabyen-ről. Még a nevét is nagyon szeretem. Fabyen. 
Borító : 5/5 - Mivel a szerelmi szál nagyobb hangsúlyt kap, mint a fantasy, kap öt csillagot. A borítója alapján inkább romantikus történetnek mondanám, habár gyönyörű szép az egész. A kiadása szintén remek, kellemes volt olvasni és szívesen fogom a kezemben, még akkor is, ha nem olvasom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése