2016. november 10., csütörtök

Fairy Tale Book Tag

Sziasztok!

Most jutottam vissza arra a pontra, hogy újra van időm a blogomra, aminek nagyon-nagyon örülök, hisz nem érzem még a késztetést arra, hogy abbahagyjam. Visszatérésem megünnepelvén a moly.hu-un Orsi89 egyre, drága Csücsköm, vagyis KillerCat pedig har darab book tag-re hívtak ki, amiket ki szeretnék tölteni. Három tag-et már kitöltöttem, az egyik pedig másik néven van fönt a blogon, de nem baj. Ja, és még fordítok egy másik tag-et is (amit elmentettem valahova, csak elfelejtettem, hogy hova), úgyhogy azt is hozni fogom. Valamint a hétvégére tervezek egy könyvismertetőt is. De elsőnek Orsi89 book tag-jét tölteném ki.





1. Pinokkió 
A fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott 
Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett? 

Soha. Ha tetszett a könyv, akkor úgyis látszik rajtam, ha nem tetszett, hát... úgy is előszeretettel hangoztatom a nem-tetszésemet az iránt a könyv iránt, szóval megint csak nem tudom eltitkolni. Elfelejteni, na azt igen! De amint beugrik, hogy miről szól, már a véleményemre is emlékszek. 


2. A Szépség és a Szörnyeteg 
A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele 
Melyik könyvet imádod, annak ellenére, hogy rémes a borítója? 

Hirtelen csak egy könyv jut eszembe. Illetve kettő, de a Gyönyörű bajkeverőről nem vagyok hajlandó beszélni. Viszont a másik, amit nagyon szerettem, az Lacey Weatherford: Crush - Bizsergés c. könyv. Sajnos, itthon még nincs lefordítva a többi rész, hisz ez egy sorozat első része, és nagyon érdekelnének a továbbiak is. Furcsa mód, ebben a történetben az tetszett a legjobban, ami a legtöbb YA történetben taszít: a szerelmi háromszög. Imádtam. Ilyen szerelmi háromszöget még biztosan nem olvastál. 


3. Hófehérke
Akire a szépségéért vadásztak 
Vettél már meg könyvet csak a borítója miatt, és ha igen, mi volt az? 

Iiiiiiiiigeeeeeen. Van ilyen. Sőt, olyan is van, hogy valamelyik könyvet azért angolul vettem meg, mert jobban tetszett azzal a borítóval, vagy azért a drágábbikat vettem meg, mert az jobban tetszett. Előbbire példa egy most megrendelt könyv (segítek: megjelent már filmben is és nagyon romantikus és Lily Collins és Sam Claffin játssza benne a főszerepet). Utóbbira remek példa V. E. Schwab könyve, A Darker Shade of Magic. Nem akarja tudni senki, hogy mennyibe került és nekem mennyire nem volt utána semmi lelkiismeret furdalásom. De amit csak a borítója miatt vettem meg, az a fentebb említett könyvvel egyszerre fog megjelenni a blogon egy book haul formájában. Amit lehet tudni róla: az angol kiadásnak fehér a borítója, itthon nagyon népszerű és az író másik sorozata is meg fog lassan jelenni, valamint már megvan magyarul. Ezért jó válasz ide. Mert már megvan. És ez engem boldoggá tesz. Lehet, cserélnem kéne a gyógyszereimet. 


4. Csipkerózsika 
Akit elátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel 
Melyik a kedvenc könyves párod? 

Hogy miért vártam ezzel a tag-gel? Ezért: AGNYESKA ÉS SÁRKÁNY!!! Majd szeretnék Naomi Novik: Rengeteg-jéről írni egy kicsit a blogon, amiben ki szeretném fejteni ezt a kapcsolatot, de olyan jó volt végre egy olyan fantasy-t olvasni, amiben értelmes a romantikus szál. 
Jericho és Mac párosát is imádom még mindig, akárhányszor visszagondolok rájuk, mindig elkap a vigyor és nem tudom levakarni. De hasonló páros még Callie és Ralston márki, és ha már a márki, akkor Juliana és Leighton herceg A csábítás kilenc szabálya trilógia első és harmadik részéből. 
Ja igen, és bárki bármit mond... TEAM DORIAN&CELAENA!!


5. A kis hableány
Aki feladta az életét a szerelemért 
Szoktál kipróbálni új műfajokat vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál már újakat, melyik volt az utolsó ilyen könyv? 

Próbáltam már ki új műfajokat, de tekintve, hogy első osztályba már úgy mentem, hogy tudtam és szerettem olvasni, rengeteg műfajjal megpróbálkoztam. Nem tudom, mikor volt az utolsó, amikor új műfajjal ismerkedtem meg. Nem olyan régen beszereztem pár sci-fit, amikre még ugyan nem vettem rá magam, de tervezem elolvasni. 


6. Hamupipőke 
Aki elvesztette a cipőjét éjfél után 
Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka? 

Az utolsó az Naomi Novik: Rengeteg c. zseniális műve. Valahogy az elmúlt estéim így néztek ki: hétfő - késő lefekvés, mert hajnali 2-re értem vissza; kedd - 8-kor suli, majd este hajnali 1-ig olvasom a Rengeteg-et, mert imádom; szerda - 8:50-re megyek suliba, mivel külső helyszínre megyünk, szóval alhatok tovább, de késő estig írom ezt a bejegyzést, pedig másnap és rákövetkező nap zh-k lesznek. Szóval igen, a Rengeteg-et nehéz volt letenni, befejezni sem tudtam, de a vége megint magával ragadott és ezúttal előjött valami, amint "csak még egy fejezetet"-szindrómának neveznek. 


7. Rapunzel 
Akit bezártak egy toronyba 
Melyik volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál? 

Kövezzetek meg, de nekem Veronica Roth: A hűséges-e borzalmas volt. Pont egy hónapot vett igénybe az elolvasása, de utáltam, mint a fene. Molyon leírtam róla a véleményemet, ennél többet nem szeretnék vele foglalkozni. Hatalmas nagy csalódás volt az első két rész után, olvasni sem nagyon akartam, de ha már egyszer közel járok a végéhez... hááát. Ettől függetlenül meg szeretnék próbálkozni az írónő új regényével is. 


8. Aladdin
A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált 
Melyik volt az utolsó „könyvkincs”, amit találtál? 

Nos, amit csak találtam, de nem vettem meg, az C. J. Redwine: Az árnyékkirálynő. Ezt már ezer éve nézem, hogy meg kéne vennem angolul, és a következő adaggal szerettem volna megrendelni. Ma azonban barátnőm "elrángatott" a Libribe, és ott megtaláltam a Twister Media gondozásában gyönyörűen kiadva. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy akármit szeretnék angolul elolvasni, ha a Twister Media adja ki, 100%, hogy magyarul veszem meg. 
Amit viszont vettem is. Szerdáig 4 könyvet vettem, de amit kincsként említenék, az J. Goldenlane: Napnak fénye. Ugyebár olvastam tőle a Holdnak árnyéka-t, ami ugyanabban a világban játszódik, mint a Napnak fénye, csak az később íródott. Még is azt olvastam először. Ezen probléma kiküszöbölésére vettem meg a Napnak fénye-t. De lehet, hogy csütörtökön megveszem a Redwine könyvet az Alexandrában. Hmmm. 


9. Alice Csodaországban
A lány, aki a nyúlüregbe esett 
Melyik könyv olvasása során érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél? 

Kettő ilyen is van, mindkettő az év könyve számomra, eddig. Az egyik Brandon Sanderson: Elantris, a másik pedig Naomi Novik: Rengeteg. Mindkét könyvért sír a szívem, rossz, hogy kiszakítottak a világukból. Sok a félelem és a harc és a vérontás, mégis remekül vannak ábrázolva a világok és mindkettőben szívesen élnék. 


10. A békakirály
Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré vált 
Melyik volt az a könyv, amelyikről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül mégis megszeretted? 

Sosem olvasok el úgy könyvet, hogy úgy gondolom, utálni fogom. Az más tészta, hogy tartok egy-egy történettől, és attól félek, hogy a hype engem elkerül, és nem fog tetszeni. Ilyen volt például Cassandra Clare: A Végzet Ereklyéi című sorozata, valamint az emlegetett Goldenlane könyv. Oh, és a Villámtolvaj is Rick Riordan-től. 


11. Jancsi és Juliska
Akik elvesztek az erdőben és egy boszorkány elfogta őket 
Melyik testvérpár (fiú-lány) a kedvenced és miért? 

A Vörös Királynő hősnőjét, Mare-t, és fiatalabb bátyját nagyon szeretem. Nagyon kevés testvérpár van úgy ábrázolva, ahogy ők, már pedig bennük több testvériességet látok, mint bármely másik könyves testvérpárban. 


12. Piroska
Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt 
Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe? 

James Dashner: Az útvesztő és Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek trilógia. Illetve az idei év egyik legborzalmasabb élménye számomra még a Madarak a dobozban. Az első kettőt már kifejtettem, lényegében mindkettőben leginkább a főszereplőkkel bajlódtam. A Madarak a dobozban is főhősös problémás, amit elkezdtem olvasni, de annyira irritált a nő, hogy képtelen voltam folytatni. Majd valamikor megint előveszem, mert érdekel a történet, de le kell előtte higgadnom. 


13. Rumpelstilskin
Akinek senki sem tudja a nevét 
Melyik az a könyv, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet?

Amanda Stevens: Örök kísértés-e számomra nagyon is ilyen. Sajnos, csak három rész jelent meg itthon, Amerikában pedig már az ötödik rész is kijött idén, és a hatodikat várják. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése