2016. november 14., hétfő

Állati Book Tag

Sziasztok!

Ahogy tegnap ígértem is, itt van egy újabb Viki által kihívott book tag, amely ezúttal az Állati Book Tag.





1. Lajhár - egy olvasás, amit direkt lassítottál, nyújtottál mint a rétestésztát
Vagyis az ősöm. Khmm. Igen, egy könyv. Amit nyújtottam és a végére értem, az Naomi Novik: Rengeteg. Ahogy ezt az előzőben is elmondtam, nagyon imádtam, az egyik legjobb olvasásom volt az idén, amire nagy szükségem is volt. *cough*Hűséges*cough**cough*
Illetve, amit jelenleg is olvasok azt szintén húzom, mint a fene, mégpedig Meagan Spooner - Amie Kaufman: These Brokes Stars. Korábban azt hittem, hogy azért nem veszem elő, mert hogy béna vagyok az angol nyelvű olvasáshoz és biztosan nem értem, aztán amikor előveszem a könyvet és nekiállok folytatni, rájövök, hogy amúgy nagyon is értem, de annyira tetszik ez a könyv, hogy inkább lerakom, mert a végén még befejezem.

2. Gepárd - jött, tarolt, mindent vitt és csak néztél utána tátogva
Nem akarom megint a Rengeteget mondani, de az aztak*rva érzés és a folyamatos tátogás ez után a könyv után volt. Igen, nagyon mély benyomást tett rám ez a könyv. De, nem akarok sablonos lenni, úgyhogy inkább egy régi jó barátot emlegetnék fel. Cassandra Clare egyedül írta meg az Igaz szerelem (és egy első randi) című Bane krónikák záró kötetét és talán ez az indoka annak is, hogy az egész sorozatból ez a kedvenc aprócska novellám. Vonaton olvastam, mikor mentem haza és sajnos a fangörcs nem tudott kitörni belőlem, úgyhogy úgy olvassa el mindenki, aki még nem tette meg, számítson sikító rohamokra, izgatottság okén lévő könyvcsapkodásra és folyamatos nyálcsorgatásra. 

3. Házi macska - egy könyv vagy szerző, amiről, akiről tudod, bármi történjék is, időről-időre odabújik hozzád
Könyvként ez Brandon Sanderson: Elantris. Akárhányszor eszembe jut, mindig meghittség meg öröm és nyugalom lengi körül a gondolataimat és szeretek visszagondolni rá. 
Azt szögezzük le, hogy sok írót szeretek, kedvencem nem igazán van, max olyan, akit valamivel jobban szeretek. De akinek biztos, hogy minden ÖNÁLLÓ művét el fogom olvasni, az Cassandra Clare. Nem érdekel a botránya, hogy ő csak lopta az ötletet, meg másolt szinte mindent, egy dolgot senki ne felejtsen el: még a lopott ötletet is meg kell írni. Én is ki tudok találni egy tök jó történet alapot, de megírni már nem tudnám.

4. Kacsacsőrű emlős/tengeri sün - egy roppant különös, elsőre furának látszó könyv, amit bár kissé ódzkodva vettél a kezedbe, végül pozitív csalódás lett
Amanda Stevens: Örök kísértés. Mondjuk ennek nagyon sok köze van Devlin-hez is, de kicsit tartottam, hogy nem fog tetszeni, hisz csak az első három rész van kiadva, így úgy gondoltam, hogy biztosn nem olyan jó, azért nem fogyott és azért nem adják ki a többi részt. Yepp, nem. Nagyon jó kis történet, kicsit ijesztő, bár aki horrorhoz van szokva, az könnyedén veszi őket, de aki mondjuk a Vérbe öltözött Annától félt, az ettől is függ. Mondjuk még mindig nem tudom, hogy az miért ijesztő, valószínűleg sosem fogom megtudni. (Pedig engem nagyon könnyű megijeszteni, nagyon félős vagyok.)

5. Pillangó - egy kívülről-belülről gyönyörű könyv
He-he. Ctrl+C, Ctrl+V, vagyis a Rengeteg. Amúgy nem akarok nagyon bizarr lenni, úgyhogy egy másik ngay-nagy kedvenc stand-alone könyvemet mondanám, méghozzá a Nyugalom tengeré-t Katja Millay-tól. Annak a borítója eszméletlenül gyönyörű, a végét lezáró esemény és üzenete is nagyon szép, még ha az alapcselekmény szomorú is. Egyúttal bizalomgerjesztő, csak nagyon szomorú.

6. Kacagány - egy könyv vagy szerző, amin vagy akin könnyesre kacagtad magad
J. Goldenlane: Holdnak árnyéka. Nagyon, nagyon, nagyon remélem, hogy Goldenlane humorérzéke nem csak erre a kötetre terjedt ki, az antihőseire, hanem a hősei is hasonlóan sziporkázóak. Mindenkinek ajánlottam már ezt a könyvet az osztályban, akiről tudom, hogy szeret olvasni. Meeeg nem csak az osztályban. 

7. Imádkozó sáska - egy könyv, amelyben tőled szokatlan, idegen, távol álló gondolatok (filozófia, vallás, világnézet, kultúra) vannak, a végére mégis sikerült megbarátkoznotok 
Hmmm. Amiről tudom, hogy tőlem távol áll, általában nem veszem kézbe. Vagy ha mégis van benne, azzal nagyon nem vagyok jóban. *cough*Hűséges*cough**cough*

8. Kaméleon - egy szerző, akinek több könyvét (de legalább kettőt) olvastál már, de ha nem látod a nevét feltüntetve, nem jössz rá, hogy az író egy és ugyanaz
Esetleg, talán, Jennifer L. Armentrout-t mondanám ide. Olvastam tőle YA-t, NA-t és felnőtt irodalmat is, de a Várok rád-ról egyáltalán nem mondtam volna meg, hogy ő írta. Habár a férfi karakterei hasonlóak, de én a Luxent is és a Vetkőzik a tanú is kidolgozottabbnak és/vagy élvezhetőbbnek éltem át, holott a Luxen utolsó két részét reflexből hajítanám vissza neki, hogy írja át. 

9. Zsiráf - egy könyv, ami jóval hosszabb volt, mint indokolt lett volna
Ilyet nem tudok mondani, csak fordított, vagyis ami még elbírt volna pár száz oldalt még.

10. Noé bárkája - egy könyv, amiben az állatoké (nem csak egy állaté) a főszerep és te szereted
Nógrádi Gábor: Segítség, ember! Jééézusom, hogy én mennyire imádom ezt a könyvet! Főleg a papagáj fejezetét. Mindegyik fejezet egy külön állat narrációjából íródott, amelynek az a lényege, hogy mi, emberek, mennyire vagyunk veszélyesek rájuk nézve. Van papagáj, sün, csincsilla, teknős, nyúl, macska, kutya és sok más, egzotikus állat, valamint maga az ember is. Anno barátnőmtől kaptam kölcsön, majd megkaptam én is, és folyamatosan ebből idézgettünk még MSN-en. Oh, MSN, gyere vissza hozzánk. Támadj fel poraidból, mert utálom a Skype-ot, a FB-ot, a Viber-t és még a Whatsup-ot is. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése