2015. július 9., csütörtök

Tündérmese Book Tag

Sziasztok!

Valójában egy könyvet akartam nektek hozni, de egyszerűen annyira nincs kedvem SEMMIHEZ, hogy jelenleg négy könyvet olvasok, viszont egyáltalán nem haladok egyikkel sem. A baj csak az, hogy jövő héten Rockmaratonon leszek és akartam hozni nektek valamit, így megcsináltam a Tündérmese Book Tag-et. Igeen, néhány mese már szerepelt a Disney Book Tag-ben, de itt több van benne, és más kérdésekkel. Nem hiszed? Akkor olvasd el!




Pinokkió - A fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott
Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett?

Nem igazán. Ha valami tetszik, azt felvállalom. Nem tetszhet minden mindenkinek, hisz nem vagyunk egyformán. Így van, aki pl. oda meg vissza van az Ötven árnyalat trilógiáért, van, aki meg teljesen szívéből gyűlöli. Én az utóbbiak táborát szaporítom, de nem vonom kérdőre azokat, akiknek tetszik, sőt, becsülöm őket. Mert felvállalják, hogy igen, ők szeretik, és tojnak másokra. Respect!

A Szépség és a Szörnyeteg - A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele
Melyik könyvet imádod annak ellenére, hogy borzalmas a borítója?

J. L. Armentrout: Obszidián/Ónix/Opál... utálom az embert megjelenítő borítókat. Rebecca James: Gyönyörű bajkeverő. Azért tartom rondának, mert EGY EGÉSZ BORÍTÓT FOGLAL EL EGYETLEN ARC!!! A másik Alice Clayton: Faldöngető, amit nem rondának tartottam, hanem túl sok erotikát ígért. Mellé még a cím... háááát. Hát az egyik kedvenc könyvem lett.

Hófehérke - Akire a szépségéért vadásztak
Vettél már meg könyvet csak a borítója miatt, és ha igen, mi volt az?

Igen, aaaa...mit olvastam, az Lisa Kleypas: Karácsonyéj a Péntek kikötőben. Amit még nem, az David Leviathan: Nap nap után.

Csipkerózsika - Akit megátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel
Melyik a kedvenc könyves párosod?

Mac és Barrons. Alec és Magnus. Tris és Négyes. Hunter és Serena. Drew és Fable. Daemon és Katy. Tovább inkább nem sorolnám.

A kis hableány - Aki feladta az életét a szerelemért
Szoktál kipróbálni új műfajokat, vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz? Ha már kipróbáltál ilyet, melyik volt az utolsó?

Persze. Ha mindig csak fantasy-t olvasnék, beleunnék mindenbe. Két dologba viszont biztos, hogy nem olvasnék bele: életrajzi és dokumentum. Nem bírom őket.
Az utolsó szerintem... talán Vavyan Fable: Jégtánc volt. Ha műfajnak lehet tekinteni, hogy az író magyar, akkor határozottan ez. :D

Hamupipőke - Aki elvesztette a cipőjét éjfél után
Melyik volt az az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka?

Az utóbbi két hétben minden könyv. De komolyan. hajnalokig fent vagyok, videókat nézek, meg olvasgatok. Viszont utolsó utolsónak Christopher Paolini: Eragon volt. Nagyon nehézkesen haladok vele, de a sárkány most jött a képbe, úgyhogy remélem, végre haladni fogok fele. Az Elveszett lelkek városa után.

Rapunzel - Akit bezártak egy toronyba
Melyik volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál?

Ben Brooks: Lolito. Ha nem könyvtári lett volna, a hamuvá váló teste fölött örömtáncot jártam volna. Nem részletezném, de azok a videók rohadt durvák voltak, és az sem segített rajta, hogy egy darab történet volt, és az se haladt.

Aladdin - A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált
Melyik volt az utolsó "könyvélmény", amit találtál?

A legeslegnagyobb könyvélményem az az Agnes Cecilia volt Maria Gripe-tól. Ezóta igazi könyvélményem csak egy volt, viszont, az a következő kérdéshez kell.

Alice Csodaországban - A lány, aki a nyúlüregbe esett
Melyik könyv olvasása során érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél?

Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz. Hogy miért? Olvassátok el pusztán a prológust. Meg fogjátok érteni.

A békakirály - Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré vált
Melyik könyv volt az, amelyikről azt hitted, hogy utálni fogod, de mégis megszeretted?

Laini Taylor: Füst és csont leánya. Szerintem az egyik legjobb fantasy trilógia. Nagyon tetszett ahogy a világát építi fel, és az különösen tetszik, hogy Kénkő benne van. Kénkő for President!

Jancsi és Juliska - Akik elvesztek az erdőben és egy boszorkány elfogta őket
Melyik testvérpár (fiú-lány) a kedvenced és miért?

Fiú-lány testvérpár...Eddigesetleg a Pokoli szerkezetek trilógiából Will és Cecily Herondale. Bár csak a második részig jutottam, de szerintem egész jó testvérpár. Nem volt annyi rész velük közösen, de az összes ilyen fiú-lány testvérpár közül náluk érezhető az, hogy testvérek. Nekem is egy bátyám van, és habár csak apánk közös, ergo féltestvérek vagyunk, de még mindig jobban hasonlítottunk mindenben, mint pl. a Luxen testvérpárok, ahol ikrek vannak. De a Herondale-ek hasonlóan, sőt, talán jobban is hasonlítanak, mint én a tesómmal.

Piroska - Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt
Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe?

Ally Condie: Matched - Egymáshoz rendelve. B. M. Grapes: Jóslatok hálójában. Cat Patrick: Forgotten - Úgyis elfelejtem. És amiben a legnagyobbat csalódtam, az Sherry Gammon-től a Szerethetetlen. Ott szerelem volt első látásra, csak sajnos akkorát csalódtam benne, hogy inkább túl is adtam, és a másodikba sem kezdtem bele, hiába van meg pdf-ben.

Rumpelstilskin - Akinek senki sem tudja a nevét
Melyik az a könyv, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet?

Lara Parker: Éjsötét árnyék és Karen Marie Moning: Fevers sorozat. Bár annak örülök, hogy KMM Fevers sorozatának az előtörténete, a Beyond the Higland Mist-et a magyar kiadó honlapján már fent látom. Már csak a Feverworld folytatása kéne. Hjajjj, mennyire imádom ezt a sorozatot.


Meg próbálok holnap valamilyen posztot hozni, vagy legkésőbb szombat este, mivel - mint fentebb említettem - Rockmaratonon leszek, és sokáig nem tudok frissíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése