2015. augusztus 4., kedd

Féléves Könyves Kiakadás Book Tag

Szia!

Egyre gyorsabban haladok a Vérrel írt ígéretekkel, de mivel nem akarok frissítés nélkül elutazni házavatóra, így inkább egy book tag-et hoztam. Remélhetőleg a közel jövőben tudom majd a könyvet is hozni. NEM!! Az lesz a következő! Addig nem írok ide. Muszáj lesz. Még kell 16 könyv az általam megszabott 50 könyvhöz, és még az éves kihívást is csinálom, szzóóóval.. ja igen! Book Tag! Lássuk!





1. A legjobb 2015-ös olvasmányod
Kettőt nem lehet választani? Nem? Akkoooor... Az éhezők beavatottja. Ne nézzetek így rám, nem tudok dönteni. Mindkét könyvet imádtam, az idei évben ezek voltak a legnagyobb kedvencek. Mindkét főszereplő lány példaértékű, a könyv ritmusa folyamatosan fenn tartja az olvasó érdeklődését és én mindkettőt nagyon imádtam. Rég volt olyan, hogy szinte már fájt az, hogy nem olvashatom a folytatását, hogy máson se jár az agyam, csak azon, hogy mégis mi történik, kik halnak meg, hogyan élik túl, hogyan győzik le őket? TUDNOM KELLLLL!! És szerencsére, hétfőn meg is kapom őket. Most már csak az lesz a kérdés, hogy melyikkel kezdjem.

2. A legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál
Annyira folytatásokat nem olvastam, de azon kevesek közül a legkiemelkedőbb a Démonüveg Rachel Hawkins-tól. Már az első kötetétől féltem, hogy mennyire fogom élvezni, és ugyebár, pozitív csalódás lett belőle. Aztán '15-ben rávettem magam a folytatásra. És milyen jól tettem! Milyen rég röhögtem ennyit egy könyvön... Gyerekek, olvassátok el. Az egész sorozatot.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél
Ez leginkább Jessica Sorensen könyvére igaz, a Callie, Kayden és a megváltásra. PDF-ben kezdtem el olvasni az első részét. Úgy volt, hogy soha nem is akartam a kezembe fogni, nyálasnak tűnt a cím alapján, taszított. De valamelyik órán (szerintem idegenforgalmi föcin) nagyon untam az agyam, és nézzük csak, miket szedhetünk le. Óóó, itt vannak Callie-ék. Mi legyen? Próba cseresznye? Próba cseresznye. És IMÁDTAM. Nem is tudom, vagy úgy mentem ki Könyvfesztre, hogy még be sem fejeztem, de megvettem az első két kötetet, vagy épphogy befejeztem. A World after-re az utóbbi igaz, az tuti.

4. Legjobban várt friss megjelenés az idei év második felére
Nincs olyan. Őszintén szólva, ötletem sincs, hogy mik fognak megjelenni idén. Amiket akarok, azok még tuti nem, így nem fog fölmenni a pulzusom 200 fölé. aaaaham.... jelenjen csak meg a Füst és Csont leánya utolsó rész, illetve a hiányzó KMM kötetek... nem tudom, hogy melyik bank lesz az első áldozatom

5. Legnagyobb csalódás
Utálni fogtok? Utálni fogtok! POKOLI SZERKEZETEK - A HERCEG. Hogy én mennyire gyűlöltem ezt a részt! Az első tetszett, nem hiába kapott 4 csillagot, de ez... Oké, tisztázzuk a helyzetet. A könyv maga érdekes volt, alapjáraton szeretem az átvezető köteteket, ha nem unalmasak, és könnyen lehet vele haladni. Találjátok ki, mennyit szenvedtem ezzel. KÉT HÓNAPOT! Karakterek közül továbbra is csak Magnust szeretem. Meg a Branwell házaspárt. Jem is szerethető, bár őérte nem repes úgy a pici szívem. Sophie és Gideon egész normális, Will meg 100%-an olyan volt, mintha Jace lenne. Sokszor Jace-nek is olvastam a nevét... de nem ez volt a probléma, hanem Tessa.

6. Legnagyobb meglepetés
Jennifer L. Armentrout: Opposition - Ellenállás. Hogy lehet így vége? Egy aprócska problémám volt vele, ami eléggé meglepett. Ami köré épült az egész, amiért elmentek Lotho-hoz, két oldal se. Ennyiben lerendezték. Na meg az is meglepetés volt, hogy egy YA könyvbe raknak szex jelenetet. Ezt az Obszidiánba kifejtettem, most nem fogom, mert hosszú lenne. De én örülök neki. Ez a lényege.

7. Kedvenc új szerző (debütáló, vagy számodra új)
Brian McClellan. Imádom a bácsit. Nagyon szépen ír... nem is szépen, inkább hihetően. A világ, amit felépített olyan, amibe te is bele akarnál menni, ha nem lenne a puccs. Ez meg a másik. Úgy indul az egész könyv, hogy puff. Itt a puccs, már csak a következményeket várjuk. És nem egyszerre zúdít ránk mindent, hanem szépen... na jó, ezt inkább az önálló bejegyzésben fejtem ki, mert egy kicsit hosszú lesz. Lényeg a lényeg: Brian McClellan egy nagyszerű író, méltó helye van a kedvenc szerzőim kötött. Nem csak az ideibe, az összes között ott van a helye. És már tudnék top5 szerzőt mondani. :D Ja, szóval ilyen kevéske van.

8. Legújabb könyves szerelem
Előbb volt a szerző, most legyen a könyv. A Vérrel írt ígéretek. Ahogy haladok a történetben, kezdem úgy érezni, hogy erre volt szükségem, ez kellett nekem ahhoz, hogy újra tudjak rendesen olvasni. Mondjuk a nevek egy része röhejes Tániel=Dániel, Vlora=Flóra, Tamás=Thomas... ki érti ezt

9. Legjobb kedvenc karakter
Ha jók a megérzéseim, akkor Ka-Poel. Ha nem, akkor Tris és Katniss egyaránt.

10. Egy könyv, amin sírtál
Ez a Nyugalom tengere. Méghozzá a végett miatt, amit Josh mondott Napusgárnak. A blogba is beraktam, ha kíváncsi vagy rá, olvasd el. Nem akarom elspoilerezni.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett
Laini Taylor: Vér és csillagfény napjai. Mióta kijött, azóta sírok utána. És vártam az akciót, vártam, de semmi. Aztán nyáron, a születésnapom előtt a Libriben lett egy akció, aminek a keretein belül 50% kedvezménnyel elhozhattam. Elmesélem, mennyire akartam ezt a könyvet. Aznap, mikor feljöttem, iszonyat nehéz volt a cuccom, fájt mindenem, tényleg, fejenként 20 kg volt az a négy darab táska. Álltam a buszmegállóban, vártam a buszt, erre kaptam a Libritől egy e-mailt, hogy megérkezett a könyvcsomagom, amit rendeltem. Gondolkoztam, hogy menjek ki Újbudáig, és utána két megállót vissza, vagy majd holnap. Aztán eszembe jutott, hogy ott van köztük ez a könyv is. Úgyhogy megálltam Újbudán. És boldogan éltek, míg meg nem haltak...

12. Kedvenc filmes adaptációd, amit az idén láttál
Kettő ilyen is van. Amire a leginkább igaz ez, az az Outlander. Csak azt még tavaly kezdtem el nézni, de idén fejeződött be. Viszont, ami teljes mértékben idei, az A beavatott. Bár Tris-ből egy inkompetens balféket csináltak, maga a film nagyon jó lett. Nagyon tetszett.

13. Kedvenc értékelés, amit az idén írtál
Őőőő. Nem igazán vagyon olyan. Az a helyzet, hogy nem is igazán tudom, hogy hogyan kéne írnom, így folyamatosan változtatok valamit, hogy hátha így jobb lesz. Még ki kell tapasztalnom, ebben biztos vagyok. :)

14. A legszebb könyv, amire az idén szert tettél
Egyéb kérdés?

15. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?
Fúú hát.. a Könyves kihívás résztvevőit mindenképp. Ezek: Jane Austen: Lady Susan/Meggyőző érvek/Büszkeség és balítélet; Susan Ee: World After - Túlélők; Maggie Stiefavter: Shiver - Borzongás; Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei; Colleen Houck: A tigris átka; Kristin Cashore: Graceling - A garabonc; Laini Taylor: Vér és csillagfény napjai; Kertész Imre: Sorstalanság; Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény; Katy Evans: Real - Valós; Agatha Christie: Ház a sziklán; C. J. Roberts: Captive in the dark - Fogoly a sötétben; Susan Spencer-Wendel: Mielőtt végleg elmegyek; Libba Bray: Rettentő gyönyörűség; Jay Kristoff: Stormdancer - Vihartáncos; CC: Pokoli szerkezetek - A hercegnő; Kiera Cass: Párválasztó; Sophie Crockett: Ha elolvad a hó; Bree Despain: The Dark Divine - A fekete bárány; Colleen Hoover: Hopeless - Reménytelen; Mette Jakobsen: Minnou szigete; ezeken kívül még Kimberley Derting: Eskü-t is nagyon el szeretném olvasni, mivel ez volt  amásik könyv, aminél kibújtam a bőrömből.

16. Kiket jelölsz?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése