2015. augusztus 21., péntek

Bookshelf Scavenger Book Tag

Sziasztok!

Nagyon szeretem a vadászatokat, ha nem kell puskát használni, hogy állatokat öljünk le. Így amikor megtaláltam ezt a tag-et, tudtam, hogy mi ketten összetartozunk és meg kell csinálnom. Így hozzálátok.




Annyi a feladat ebben a tag-ben, hogy a saját könyvespolcomról a feladatoknak megfelelő könyvet mutatom be. Fontos, hogy a saját könyvespolcról. Arról, ami most van.

1. Találj egy olyan könyvet, amelynek az írójának nevében vagy a címben szerepel a 'Z' betű

Suzanne Collins: Az Éhezők viadala.Tessék egyszerre szerepel a névben, és a címben is a Z betű. 
Anno, nagyon sokan ajánlották, és még több jót hallottam róla. Többek között azt is, hogy soft Battle Royale. Hát köszönöm szépen nem. Semmi Battle Royale. Se soft, se hard. Semmi. De továbbra is ott motoszkált a fejemben, hogy el kéne olvasni. Könyvfeszten pénteken ot is hagytam a standon, hogy nem. Mire visszaértem a koliba, már megbántam. Vasárnap vissza is mentem megvenni, és azóta boldog házasságban élünk. Azt leszámítva, hogy valamiért MÉG NINCS MEG NEKEM A TÖBBI RÉSZE!

2. Találj egy klasszikust

Legyen az egyik, amit már ezer éve el akarok olvasni: Jane Austen: Büszkeség és balítélet. Még rukkolán szereztem, de azóta sem nyúltam hozzá, átrendezés célján kívül. Aztán mostanság voltunk nyaralni, és amíg vártunk az ebédre, valamelyik adón a Keira Knightley verziót adták, és akkor agy kedvet kaptam hozzá. Pláne, hogy a vihar végett sokszor elment az áram, és kénytelenek voltunk kikapcsolni mindent. 

3. Találj egy könyvet, amin egy kulcs szerepel
Köhömm... nekem ilyenem nincs. De, az egyik trilógiának az első kötete megvan, aminek, emlékeim szerint, a harmadik rész borítóján egy nagy kulcs fityeg. Ami megvan az a Graceling, és amiről ebszélek az a Bitterblue. Reméljük, eljutok addig. Viszont ha az apámék polca is játszik, akkor Dan Brown: Az elveszett jelképen ott díszeleg egy szem kulcsocska.

4. Találj valamit a könyvespolcodon, ami nem könyv

A polcomon két kedvencem kap helyet: a könyveim és a piromániám. Jah, összeegyeztethető a dolog, ugye? :D Imádom a mécseseket, és éjjel-nappal égnie kell valamilyen illatos mécsesnek a szobámban. Ez kap helyet a könyvespolcom legtetején. De lentebb megtalálhatóak a gyógyszereim, ékszerek, és még sok más, mivel épp átalakításban vagyok, és nem mindennek van helye a szobámban. Még.

5. Találd meg a legrégibb könyvet a polcodon

Ha írás ügyileg, akkor az Jane Austen: Értelem és érzelem, az 1811-es eredeti kiadatással. Ha vásárlás ügyileg... akkor az szerintem az Emily Bronte: Jane Eyre. Ez még édesanyám könyve volt, csak amikor összeköltöztek édesapámmal, kiderült, hogy neki is megvan ez a könyv, így megkaptam én, 20 évvel később. Ebből a szempontból ez a legöregebb könyv a polcomon. 

6. Találj egy könyvet, aminek a borítóján egy lány van

Lara Parker: Éjsötét árnyék - Angelique hagyatéka. Ez még mindig az egyik kedvenc könyveim közé tartozik, amit szerintem jobb lenne, ha többen olvasnának. Kicsit nyomasztó Angelique élete, de végigizgultam minden egyes oldalát, megsajnáltam a szereplőt, a szívembe zártam, még akkor is, amikor tudtam, ő maga tehet a sorsáról. De hát emberek vagyunk, akik nem tökéletesek, akik folyamatosan hibázunk. És az tesz minket azzá, akik vagyunk, ahogy megpróbáljuk kijavítani ezeket a hibákat. És ebből a szempontból Angelique egy jó ember... vagyis próbál az lenni. Nem teljesen sikerül, de próbálkozik. 

7. Találj egy könyvet, aminek a borítóján egy fiú van

Az útvesztő filmes borítóján elég sok fiú van. Egy időben nagy kedvem volt megvenni. Aztán semmi. Se megvenni , se elolvasni. Aztán elmentem a Könymolyképző Márkabolt westendi üzletébe, és egy nehéz döntés után nem ezt vettem meg. Majd elmentem... azt hiszem... igen, június 29-én az egyik bajai könyvesboltba, hogy megvegyem magamnak, mint nagyi születésnapi ajándéka. De nem volt bent, így másnap elmentem a Lírába, ott viszont, meglepetésemre, ott volt. Aznap boldogan mentem haza. És most, hogy levettem a polcról, nincs kedvem visszarakni... pedig nem ezt kéne olvasnom... vissza kéne raknom... Valaki segítene? 

8. Találj egy könyvet, amiben van állat

Az összes Anita Blake könyvben van állat... De a Végzet Ereklyéi sorozatban és a Pokoli szerkezetek trilógiában ott van CHURCH! Hjajj, érjek már A hercegnő végére, hogy aztán kezdhessem a Mennyei tűz városát...

9. Találj egy könyvet férfi főszereplővel

Jorg, az egyetlen olyan sérelmem, hogy pedofil vagyok. Vagyis Mark Lawrence: Tövisek királya. A Tövisek hercegét olvastam még csak, de az sajnos még nem. Nembaj. Elkezdek dolgozni, és már van egy listám, amiket az első körben fogok beszerezni. Köztük a Tövisek hercege és a Tövisek császára. Ha még nem olvastad... íziben kezdj neki, nem tudod, mit hagysz ki. Mondjuk, ha nem tudod túltenni magad azon, hogy a középkorban 14 éves "gyerekek" gyilkoltak, akkor inkább ne. Akoriban már nem is számítottak gyerekeknek, hisz gondoljatok bele, Júlia hány éves volt, amikor férjhez akarták adni? 14. Már felnőttnek számított. 
Amúgy: az egyik legjobb trilógia, és az egyik legjobb író. Lassan ennek is neki kezdek. Mondjuk, ha Az útvesztőt visszaraktam az ölemből...

10. Találj egy könyvet, amin csak egy szó van

Mármint, cím ügyileg, ugye? Csak mert én még egy olyan könyvet sem láttam, amin EGY szó van. Minimum három: az író neve, és a könyv címe. Ha igen, cím ügyileg, akkor legyeeeeen.... HÁH Kimberly Derting: Eskü. Ezzel a könyvvel történt meg az a csoda, amikor bementem a Libribe, hogy én most megveszem. Nekem ez kell. Nem találtam, így odamentem az egyik eladóhoz, és elmondtam, hogy mit keresek. Az meg, hogy reagált? Hogy arról a könyvről beszélek-e, ami egy disztópia, és mindenki csak egy nyelvet beszélhet? Hát én köpni-nyelni nem bírtam. Visszatért a hitem, a könyvesbolti eladókba akkor.

11. Találj egy könyvet, amiben vannak illusztrációk

Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei tele vannak fényképekkel. Alapból nem szeretem, ha egy könyv tele van képekkel, és semmit nem bíznak a képzelőerőre, ahogy például A leleményes Hugo Cabret-ban. De Ransom Riggs könyvébe kellenek azok a képek. Még nem olvastam el, csak beleolvastam, és azok alapján igen, kell a fénykép.

12. Találj egy könyvet arany betűkkel

ÉN MARHA!! Ide is akartam írni A garaboncot, mégha nem is használtam fel, hisz a kulcsosra nem volt ez megoldás, mivel nincs rajta kulcs, a folytatásai pedig nincsenek meg. Aztán megláttam Mari Lu: Legend - Legenda kötetét. Ezt Karácsonyra vettem magamnak, a moly.hu-n keresztül. Amikor olvastam, tetszett, de nem annyira, amennyire vártam tőle. Mindenki nagyon hype-olta a könyvet, hogy mennyre jó, meg kötelező. Elolvastam és így, oké. Most ettől kéne elájulnom? Mert June majdnem annyira idegesített, mint Tessa a Pokoli szerkezetek trilógiából. És ez elég nagy szó. Hónapokkal később ugyanígy gondoltam. A folytatásért sem rohantam a boltba. Aztán így a napokban elkezdtem gondolkodni rajta, hogy June tényleg egy jó karakter. Kezdtem őt megérteni. Ettől függetlenül a felsőbbrendűsége még mindig baromira irritál, és legszívesebben orrba vágnám érte. De azt meg kell hagyni, hogy az a jel marha jól néz ki...

13. Találj egy naplót (igaz vagy hamis)

Na, ez az, amivel én nem rendelkezek. Vagyis sajátom az van. Oké, Meg Cabot: hívószám 1-800 sorozatának is megvan néhány része. Azok számítanak?

14. Találj egy olyan író által írt könyvet, akivel ugyanaz a nevetek

Na, elérkeztünk arra a pontra, amihez tényleg nem tudok könyvet mutatni. Ugyanis amíg élek, ilyen az én könyvespolcomon nem lesz. Most is azon vagyok, hogy a Jóslatok hálójábant és a Lakatos Levente könyvet eladjam. Az egyedüli magyar író könyvem, amit hajlandó vagyok meghagyni, az a Cleadur. Annak az írója meg se nem Bándi, se nem lány. Ja, kicsit nem szeretem a magyar írókat. Mondjuk Bleeding Bride-dal egyszer megpróbálkoznék. Az ilyen világképeket szeretem.

15. Találj egy könyvet, amin közelről van valami

Marissa Meyer: Cinder, eredeti borítóval. Egy hatalmas nagy kiborg láb van belepottyantva a borító kellős közepére. 
A Hamupipőke az egyik gyerekkori kedvencem, ezt csak a Csipkerózsika és az Oroszlánkirály előzi meg. Így természetes volt, hogy elolvasom ezt is. Hát mit ne mondjak... jó néhány részt kihagytam. Részben azért, mert amikor valami mechanikus szövegről volt szó, mindig elkalandoztam. Ezeket valahogy soha nem tudja befogadni az agyam... A másik ok, amiért kihagytam néhány részt, emrt a mostohaanyja sokkal gonoszabbra sikeredett, mint az eredeti. És... nem akartam sírni, oké? Nem akartam.

16. Találj egy könyvet a polcodon, ami korábbi időszámításban (magyarán múltban) játszódik

Hmmmm... Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény c. könyve a második világháború idején játszódik, és hát elég nyomasztó... pont ahogy az az időszak is az volt. Egyszer elkezdtem és rájöttem, hogy vizsgaidőszak van, és nem pont most kéne még nyomasztóbbat olvasni, ami még az élettől is elveszi a kedvemet...

17. Találj egy kemény borítójú könyvet, védőborító nélkül

Ransom Riggs: Üresek városa. Ez a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeinek a folytatása. Ez is szülinapos könyv volt, a Libriből. Viszont sem ezt, sem az elsőt nem olvastam. Még. 

18. Találj egy könyvet kékeszöld/türkiz színű borítóval

Gyerekek, ne kérjetek tőlem lehetetlent! Én még a meggybordót és a vérvöröset sem tudom megkülönböztetni egymástól... Nem igazán tudom az árnyalatok neveit.

19. Találj egy olyan könyvet, amin csillagok vannak

Jennifer E. Smith Létezik tékrép a szerelemhez? Itt nem csak elöl vannak csillagok, de még a könyv gerincén is van egy csillagokkal ábrázolt szívecske is. Hát nem tündi-bündi? Mi az istenért vettem én ezt meg???

20. Találj egy könyvet, ami nem YA

Darren Shan: A holtak vonulása. Hát az nem éppen YA, de még csak nem is NA. Még nagyon régen akartam elolvasni, de soha nem láttam, és végül letettem róla. Évekkel később megláttam a Könyudvarban, akciósan, talán 790 volt... vagy olcsóbb. Elhoztam egyet magamnak, egyet pedig a kolis portásnak is. Ő is imádja a műveit.

21. Találd meg a leghosszabb könyved, amid van

Ez Diana Gabaldon: Oultander - Az idegen. Az egyik legnagyobb kedvencem. Ez volt az utolsó vizsga-vigaszdíjam még a télről. Nagyon remélem, hogy végig lesz fordítva a sorozat, mert az Arany pöttyösök között, szerintem, ez az egyik legjobb, amire megéri beruházni. A sorozatról meg ne is beszéljünk. Sam. <3 Tegye fel a kezét az, aki az utolsó résznél elölről készült képeket is akart volna róla látni, nem csak Randall-ről. 

22. Találd meg a legrövidebb könyved, amid van

Ez vagy a Mi történt Peruban? vagy A szökevény királyné. Egyik sem tetszett annyira, mint a Végzet ereklyéi, vagy a Pokoli szerkezetek. Itt a poénok kicsit erőltetettek volna, ahogy Magnus biszexualitása. Sokszor nem tudtam nevetni a vicceken, és ez egy kicsit elszomorított. 

23. Találj egy könyvet, ami több szemszögű

Mi más, mint Brian McClellan: Vérrel írt ígéretek. Szerelmes vagyok az íróba, a borítóba, a könyvbe, a főszereplőkbe, a cselekménybe... egyszerűen mindenbe. Egy nehéz és hosszú olvasási válságon segített keresztül a könyv, annyira zseniális. És tényleg multi Pov: olvasunk Tamás szemszögéből, a nyomozóéból, Adamatéből, Tamás fiáéból, Tánieléből, a mosólányéból. 
Btw, ennek a könyvnek hatására jöttem rá, hogy a férfi írók könyveit jobban imádom, és eddig az összes férfi írós könyv kedvenc lett, és, hogy a Fumax az egyik olyan kiadó, amelyiknek a könyveibe beleszeretek és nem csalódok bennük. Hmmm, lehet, többet vásárolok náluk. Hmmm.

24. Találj egy csillogó könyvet

Ann Aguirre: Menedék. Fél éve olvastam ezt a könyvet, de még mindig nagy kedvenc. Sajnos, a másodikat még nem kezdtem el, de az sincs messze. 

25. Találj egy könyvet, amin virágok vannak

Isaac Marion: Eleven testek is egy születésnapi könyv. A filmet anno nagyon szerettem, akkor annyi elég is volt belőle. Aztán megtudtam, hogy a könyv kicsit tovább megy... bocsánat. "kicsit" továbbmegy. És nem is egy nyáltenger, hanem elég komoly mű. Nekem se kellett több, hát beszereztem. Remélem, ehhez is hamar nekikezdhetek végre. És hogy hol van virág? Nagyítsátok képet, és nézzétek meg, hogy R mit tart Julie mellkasának. Ki tudja, hogy milyen virág az? Na? Mert én nem, nem értek a virágokhoz...





Nos ennyi volt ez a tag. Ha szeretnétek, hogy valamilyen tag-et, esetleg challange-et csináljak meg, linkeljétek el nekem. Ha egy bizonyos könyvről érdekel a véleményem, írjátok meg, és amint tudom elolvasom és megírom nektek. Ha pedig tetszett ez a book tag, és kedvetek kaptatok hozzá, ne tartsátok magatokban, készítsétek el ti is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése