2016. november 26., szombat

Nevenincs Book Tag

Sziasztok!

Ezt a tag-et szerintem még nem töltöttem ki, ráadásul a neve nagyon is felkeltette az érdeklődésemet. De most komolyan. Nevenincs Book Tag? What?





1. A könyv, amit életedben először olvastál végig
Talán a Kis herceg? Ha nem az, akkor esetleg a Vuk lehet, aminek a végét -most már emlékszem rá, hogy- végigsírtam.



2. A könyv, ami elsőként rádöbbentett: hát ilyen is lehet az irodalom?!
Nosss, ahogy korábban is írtam, egészen Az egri csillagokig minden elolvastam és imádtam is őket. Aztán jött Az egri csillagok, ami miatt kiszerettem az olvasásból. Évekkel később, mikor újra megszerettem olvasni, nem gondoltam volna, hogy kötelezőt fogok szeretni. Aztán kaptunk olyan kötelezőt, ami ráadásul dráma is és sokan nem szeretik. Ez pedig Moliére: A fösvény. Azóta elolvastam az Antigonét is, amit szintén imádtam, Az ember tragédiájának az első három felvonását (mondjuk abból amúgy is csak Egyiptom érdekelt, de akkor is tetszett), valamint az Isteni színjátékkal is megpróbálkoztam, csak azzal meg úgy vagyok, hogy nem iskola időben, mert nem megy úgy a ráhangolódás. Szóval azóta megszerettem a drámát is, mint stílust és már annyira nem riadok meg tőle.


3. A könyv, ami után soha többé nem ugyanúgy láttad a világot, mint azelőtt
Viki ide egy Stephen King könyvet írt, ami eszembe juttatta a számomra tökéletes választ. Stephen King: A ragyogás. Azóta nagyon is félek fürdeni és megutáltam az állatmintás sövényeket. És levettem a bakancslistámról az egyedüllétet egy hotelben.


4. A könyv, ami miatt ki szerettél volna, vagy akár ki is próbáltál valamit, amit korábban soha
Olyan volt csak, ami meghozta a kedvem egy olyan dologhoz, ami alapól érdekelt. Ez pedig Alice Clayton: Faldöngető. A főszereplő srác a munkája miatt sokat utazik (nem tudom, hogy hívják ezt... természetfotós különböző magazinoknak, vagyis szabadúszó) és mesél a lánynak a gyűjteményéről, meg a végén történik valami ÉS ÚJRA AKAROM OLVASNI EZT A KÖNYVET! MEGINT!


5. A könyv, amit csak azért olvastál el, mert valaki szívednek kedves ajánlotta
Heh. Story mode on. Szóval Az egri csillagok. Utána rokonom ajánlotta/kezembe nyomta apám kérésére Peter Freund remek sorozatindítóját, a Laura és Aventerra titkai-t. Nem hazudok, jobban tetszett, mint a Harry Potter, holott akkor már ismertem és imádtam a filmeket, később olvastam az első négy könyveket, azokat is imádtam, de Laura sorozata mindig is jobban érdekelt. Ezen kívül... hát egy korábbi barátnőm, akivel már nem tartom a kapcsolatot, ajánlott két könyvet, de azokat inkább hagyjuk. Mondjuk az egyik tetszett, de nem annyira, hogy megvegyem, vagy elolvassam még egyszer.


6. A könyv, aminek a filmadaptációja sokkal jobban tetszett
A Szürke ötven árnyalata. Mert az csak két órás szenvedés volt. Viccet félretéve, ilyen nincs. Vagy utálom az adaptációt, mint a fene, vagy ugyanúgy szeretem az adaptációt, mint az adaptált terméket. DE! Félig-meddig mégis van. Lev Grossman: A varázslók-jával nem jutottam sokáig, csupán pár fejezetig jutottam, de nagyon nem ment, így elkezdtem nézni a sorozatot. Az is nagyon rossz nekem, de fényévekkel jobb, mint a könyv. De azzal is felhagytam. Az sem fekszik. Pedig az tényleg jobb, mint a könyv.


7. A könyv, amit évről évre újra kell olvasnod
Alice Clayton: Faldöngető. Maria Gripe: Agnes Cecilia. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg. Mégha nem is évről évre, de ezeket bármikor előveszem újra és újra, és sokadik olvasás után is olyan, mint az első alkalommal.


8. A könyv, ami után hetekig nem tudtál mást a kezedbe venni
Hetekig semmit? Egy könyv miatt? Nope. Csak olyan van, amiből nehezen szakadtam ki, ez pedig A Végzet Ereklyéi (nem keverni a Pokoli szerkezetekkel, amit csak azért olvastam végig és azért nem adok el, emrt Árnyvadász). Olyan is volt, hogy a könyv végeztével már az elejére akartam lapozni, hogy újrakezdhessem. Ezek Naomi Novik: Rengeteg, Brandon Sanderson: Elantris, J. Goldenlane: Holdnak árnyéka, Sarah MacLean: A csábítás kilenc szabálya. Jhaaa... az idei 4 kedvenc könyvem. Nem tudom, hogy fogok-e találni még egyet idénre. Amit meg mégis sejtek, azt inkább kitolom jövőre. :D


9. A könyv, ami miatt feladtad (esetleges) írói szárnypróbálgatásaidat „hát így soha a büdös életben nem fogok tudni írni” felkiáltással
Hah, soha nem adtam fel. Én nem akartam soha író lenni, maximum a fiókomnak.


10. A könyv, ami miatt nekifogtál az írásnak
Ha lesz is ilyen, akkor az a turisztikai földrajz könyvem.


11. A könyv, ami a leginkább felbosszantott
*lassan felnéz, oldalra fordul és tekintetével megtalálja A könyvet* Veronica Roth: A hűséges. Na jó, ez csak a legutóbbi. De számomra a legrosszabb könyv, az A hercegnő Cassandra Clare-től. Utálom, mint a fene, köszönhetően Tessa undorító karakterének.


12. A könyv, amit mindeddig nem jelöltél be a molyon olvasottnak, olyannyira a bűnös élvezet kategória
A Twilight-ot csak el szeretném felejteni, de nyílt titok, hogy olvastam. Olvasott könyvet nem szégyellek. De, van egy könyv, amit nem akartam bejelölni sehol molyon, de végül mégis csak beraktam várólistára. Ez pedig Lauren Blakely: Miszter O. Oké, tisztázzuk. Semmit nem várok tőle, csak kíváncsi lettem rá, és amúgy is, kell néha ilyet is olvasni. Viszont az tuti, hogy ezt nem veszem meg. A borítója nagyon távol áll az ízlésemtől. Ennyire messze lévő borítót ritkán veszek figyelembe.


13. A könyv, ami szakmailag a legnagyobb hatással volt rád
Hát, őőőő...


14. A könyv, amit egyszerre vágysz és félsz elolvasni
C. J. Redvwine: Az árnyékkirálynő, amitől félek, hogy nem fogom szeretni. V. E. Schwab: A Darker Shade of Magic, aminél meg attól félek, hogy a sample ellenére nem fogom érteni rendesen.


15. A könyv, aminek elolvasása nélkül szerinted lehet élni, de nem érdemes
Ella, Ella, Eh, Eh, Under my Umbrella, Ella, Ella... Umbrella szindrómában élek szerintem. Vagyis: Naomi Novik: Rengeteg, J. Goldenlane: Holdnak árnyéka, Brandon Sanderson: Elantris. Minek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése