2016. augusztus 1., hétfő

Júniusi és júliusi Book Haul | 2016

Sziasztok!

Egy újabb hónap telt el, hátra hagyva maga mögött az idei Könyvhét emlékeit. Könyvekben most sem volt hiány, összesen 8 papírformátumú könyvet szereztem be, és egyet kindle-re, amit csak azért fogok megemlíteni, mert az egyik könyvhöz van némi köze. Meg amúgy ingyenes. Olyan meg van (kukucs), igen, jól emlékeztem, összesen 925 könyv. Mondjuk ebből 77 sample szóóóval jhhha. Sok van. Mindegy is, inkább lássuk azt a 8+1 könyvet, ami a polcomon ÉS a kindle app-em landolt.
Valamint júniusban volt a szülinapom, de az csak a Könyvhét után volt, így arról nem hoztam semmilyen könyvet, pedig kaptam. Elfelejtettem, hogy azokról nem írtam, így azt most pótolom.




A Könyvheti beszerzéseimről ebben a bejegyzésben írtam, azokat most nem fogom felsorolni.

Anyutól három könyvet kaptam. Az elsőt még a Könyvhét előtt, a Tesco-ban vettem meg. Ez Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó. Ezt eredetileg angolul akartam megszerezni, aztán megláttam a magyar fordítását és inkább azt raktam kívánságlistára. Szerencsére a borítón nem változtattak, ugyanolyan gyönyörű.

Könyvhét után volt egy csere könyvem. Az útvesztőt cseréltem el egy olyan könyvre, amire anno egyik ismerősöm hívta fel a figyelmem. Kikölcsönözte a könyvtárból, engem pedig elkezdett érdekelni a könyv. Összesen kb. egy évet vártam Tara Sivec: Csábítások és csemegék c. könyvére. Remélem, olyan lesz, mint a Faldöngető: pocsék cím és jó történet.

Születésnapom előtt egy nappal megrendeltem azt a maradék két könyvet, amit anyu szándékozott nekem adni. A két könyv külön-külön is eszméletlen drága, de szerencsére, találtam hozzájuk 30%-os kupont, így anyum belement a dologba. Hamarabb szereztem meg így ezt a két könyvet, mint terveztem, de így is sokat kellett várnom: Diana Gabaldon eddigi magyar megjelenései teljesek szerencsére, most már teljes lett a Szitakötő borostyánban és Az utazó segítségével. Ha valaki még nem kezdte el olvasni az Outlander-t, az gyorsan szerezze be valahogy és álljon neki, mert zseniális az a könyv!

Miután felkerült egy Victoria Aveyard-os bejegyzésem, felhívták a figyelmem, hogy amúgy egy héttel előbbre hozták a könyv megjelenését. De én meg addigra már leadtam az Outlander folytatásaira a rendelésemet. Volt egy szép nagy hisztiroham. Gyorsan ellenőriztem a számlámat és, mivel egy darab könyvet nem rendelünk, újabb négy könyvet rendeltem meg. Mindkettő egy sorozat második része. Az egyik Victoria Aveyard: Üvegkard, a másik pedig Marissa Mayer: Scarlet. Mindkettőnek imádtam az első részét, csak a Holdbéli krónikák folytatását egy komoly okból halogattam: a kiadó nem tervezi kiadni a folytatásokat, és állítólag a jogokat sem akarja továbbadni. A blogomon van egy petíció, amit már több, mint ezren (!) aláírtak, de arra sincs semmi reagálás. Ha még nem írtátok alá, de érdekel a sorozat, vagy már elkezdted és szeretnéd végigolvasni, a blogon is megtaláljátok a petíciót, de ide kattintva is elérhetitek. A másik kettő pedig két színező. Mivel az Outlander-hez kaptam egy színezőt ajándékba, kipróbáltam, és annyira megtetszett, hogy megrendeltem magamnak a Kincses óceánt, anyának pedig a Harry Potter színezőkönyvet. Amit, természetesen majd én is fogok színezni, akármennyire nem rajongok a Harry Potter-ért.

Ennyi volt a június, lássuk a júliust.

Két héttel a balatoni nyaralás előtt felrobogtam BookDeposiroty-ra, hogy megrendeljek sok könyvet, amiből egyenlőre csak három lett. Ennyit még soha nem vacakoltam könyvrendelésnél. Kettő könyv volt a biztos: Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses és Renée Ahdieh: The Wrath &the Dawn (na, ilyenkor áldom az eszem, hogy nem vlogolok, mert semmi esély nincs arra, hogy kiejtsem Renée nevét). Az ACOTAR-t azért akartam megszerezni, mert hiába nem lett instant szerelem az Üvegtrón, az írót nagyon megkedveltem. Valamint nagyon sok YouTube-ostól ódákat hallottam zengeni róla. Mármint azoktól, akiket követek és adok (többnyire) a véleményükre. A The Wrath & the Dawn hasonló okokból került a kosaramba. Ezt először Sasha videóiban láttam és először csak a borító keltette fel a figyelmemet. Aztán rájöttem, hogy én még csak nem is olvastam az 1001 éjszaka meséit. Mivel ahhoz nem sok kedvem volt, így inkább ezt választottam. Aztán amikor megláttam, kicsit csodálkoztam, mert olyan, mintha rosszul vágták volna meg, de két másodperc múlva rájöttem, hogy én ezt imádom. A harmadik könyv, amit végül megrendeltem az Sabaa Tahir: An Ember in the Ashes lett. Nem is tudom, talán már egy fél éve a kívánságlistámon szerepel, de mindig halogattam. Ezt is a YouTube-nak köszönhetően ismertem meg. Oké, valójában szinte minden angol nyelvű könyvet, ami megvan és amit szeretnék a YouTube-nak köszönhetően ismertem meg.
Jah és egy dologról meg is feledkeztem.

KösziPuszi.


Egy héttel később egy kisebb mérlegelés után egy V. E. Schwab könyvet is megrendeltem méghozzá az A Darker Shade of Magic-et. És pont itt jöttem rá, hogy hülye vagyok, mert 6000-et kiadtam egy könyvre csak azért, mert imádom a borítóját és keményborításban kellett nekem. Hát én nem vagyok normális. Ettől függetlenül imádom. A poén az egész könyvvel kapcsolatban az, hogy tudtam, az egyik csomag akkor fog megjönni, miközben mi nyaralni vagyunk. Nagyim járt hozzánk és mindig adott anyámnak helyzetjelentést. Én meg állandóan bekiabáltam, hogy jött-e csomagom. A válasz mindig nem volt, én meg elszontyolodtam. Hétfőn hazajöttünk, megnéztem a postaládát és csak apámnak volt egy értesítése. Hát én mély depresszióba estem. Két lépesre voltam a szobámtól, amikor halkan (de tényleg piszok halkan) megjegyezte apám magának, hogy jött nekem valami. Úgy kisprinteltem, hogy majdnem elestem. Sajnos, már egy órája zárva volt a posta, de én akkor is a fellegekben éreztem magam. Majd fél órával később bejött apám a szoksásos játékot játszva: Mit kap az a bűnös, aki...? És így folytatta: ... átvett a szomszédtól egy csomagot, amit a szomszéd volt olyan kedves és átvett a postástól? Fél másodperc alatt kikaptam a kezéből és már téptem is fel a csomagot, amiben A Darker Shade of Magic volt. Gyorsan kirohantam a szomszédhoz (aki egy idős asszony, és rengeteg csomagomat átvette már) és elbüszkélkedtem vele neki is. :D Azóta is dalolok. Amúgy kínszenvedés volt, amíg megérkezett a könyv, mivel elolvastam a sample-jét és nagyon rákattantam a könyvre.

A másik négy könyv története pedig önző, seggfejes és sikeres. Az Alexandra nyári akciójában kinéztem magamnak négy könyvet (a negyedik végül nem az lett, hanem egy teljes áras), csak már nem volt rá annyi pénzem. Találtam viszont Robert Merle-t és Alexandre Dumas könyveket, amiket meg apám imád. Nekem sem kellett több, mutattam neki az akciót, talált magának ötöt (végül az ötödik már nem volt rendelhető) és csak úgy mellékesen megkérdeztem, hogy nem-e lehetne, hogy. De, lehet. Mennyi lesz? Ennyi? Oké, rendeld. Imádom, hogy a családom könyvmoly, jobbat nem is kaphattam volna. :D És mielőtt valaki megvádolna: nem zsidó vagyok, hanem örmény. A kettő között van némi különbség. Az én három akciós könyvem nem más, mint: Aldous Huxley: A vak Sámson; Nyár a kastélyban és Loudun ördögei. A negyedik könyvem pedig az utolsó példány volt, ezért rendeltem meg azt: Aldous Huxley: Szép új világ. Már csak a Fahrenheit 451 és az 1984 hiányzik és teljes a 20. századi kívánságlistám. Féélig meddig. Stephen King-től még hiányzik jónéhány. Szóval most Aldous Huxley heteket tartottam. :D

Akindle-re pedig Renée Ahdieh sorozatának előzményét szedtem le. Valójában kettő van meg a háromból, csak az egyiket még februárban szedtem le. A harmadikat pedig még várom, hogy ingyenes legyen. De amit most szedtem le, az Renée Ahdieh: The Mirror & the Maze.

Ezt gondoltam csak megemlítem, mert érdekes. Zánkán el lehetett hozni ingyen könyveket a strandról és hoztunk is el kettőt. Az egyiket apa hozta el magának, a másikat, ami sokkal érdekesebb, azt anya. És nem a könyv érdelesebb, hanem a tény, hogy amit ő talált az egy 1891-es kiadása a Jules Verne: Öt hét léghajón című műnek. A másik poén pedig, hogy én bajai lakosú vagyok, a könyv pedig egy bajai emberé volt. Amit utcát pedig beleírt, az már át lett nevezve. Nagyon szeretem ezeket a kis különlegességeket. Pár hónapja az utcán találtunk egy színházi műsort szintén a századforduló környékén.

Ezeket szereztem be júliusban. Augusztusban szerintem nem igazán fogok könyvet venni, habár egy könyvet nagyon be szeretnék szerezni (a másikat, amit akartam, elfelejtettem. SZOKÁSOM, NA. Tudom, Cavinton), lehet, hogy azzal még bepróbálkozok valahogyan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése