2015. október 3., szombat

Blogger Identity Tag

Sziasztok!

Úgy hozta a sors, hogy egy saját tag-gel jelentkezek. Mármint nem én készítettem, hanem a Kis Könyves Bloggerekkel összedugtuk a fejünket, hogy jó móka lenne egy ilyet csinálni, és egy kicsit inkább blogosra venni a dolgokat. A többiek válaszait a szokásos helyen találjátok, a bejegyzés alján.




1. Mikor és miért kezdtél el blogolni?
Szerintem 12 éves koromban kezdtem el blogolni. Azóta folyamatosan volt jónéhány blogom. Ez, ha úgy nézzük, akkor valamikor szeptemberben lett egyéves, igaz, akkor wordpress-szel kezdtem és onnan költöztem át ide. Kisebb problémáim voltak a Wordpress kezelésében, és ezért váltottam.


2. Van/volt már több blogod is? Ha igen, azok milyen témájúak?
Öhm, egy bloggal indítottam, amit barátnőmmel együtt vezettem, ha ól emlékszem, és internetes naplónak lett használva, valamint a kosárlabdával kapcsolatos dolgok lettek rajta megosztva. Az utána lévő... igen, akkor lecsalakoztam barátnőmről, és külön "naplót" írtunk. Ezt követően útjára indult az osztályblog, bár oda nem írtam semmilyen bejegyzést. Nem volt hosszú életű. Annyit mondok, hogy megtalálta az ofő, és meglett tiltva, hogy osztálynaplót indítsunk. A blogol felületről ezután tértem át a LiveJournal-re, ahol japán fanfiction-öket osztottam meg, illetve általam fordított dalszövegeket. Aztán.. szerintem a neve nem tetszett, és inkább áttértem egy másik LiveJournal-re, ahol már csak fanfiction-öket és egyéb történeteket osztottam meg. Szerintem itt már történeteket is fordítottam, erre nem emlékszem. Oh, és szerintem az előbbin, még általam készített ikonokat is kerültek fel. Az a Koda Kumi-s még mindig tetszik. Imádom annak a nőnek a körmeit. Jó, oké, folytatom. A legutóbbi blogom már a Blogger felületén készült, ahol rövid szösszeneteket osztottam és osztok meg a mai napig, ha sikerül írnom valamit. Az ezekben a örténetben szereplő karaktereknek nincsenek nevei, amiért nagyon szeretem őket. Vagy pedig nem annyira fontosak. És végül, van ez a blog, ami, ugyebár eredetileg WordPress-en készült, de inkább visszatértem erre a felületre.

3. Miért pont könyves blogot írsz?
Pontosan azért, mert valaki játékokról készült videókat készít, vagy sütésekkel kapcsolatos blogot csinál. Nagyon szeretem a könyveket, szeretek olvasni, valamint írni és szeretek,  szóval, miért ne ötvözhetném a kettőt? Illetve, ha egyes könyvekkel kapcsolatosan felkelteni valakinek az érdeklődését, akkor az nekem csak plusz öröm, vagy ha a book tag-ekkel sikerül feldobnom kicsit a napján, akkor már tényleg megéri csinálni ezt.


4. Honnan jött a blogod nevének az ötlete?
Ez a primitív, semmit mondó név? Nos. Bármilyen történetet ki tudok találni, de címet ne kelljen adnom semminek. Ide tartozik a blogom neve is. Anno úgy gondoltam, hogy nem kérek segítséget, én is meg tudom oldani ezen problémámat. Azóta belátom, hogy kellett volna segítséget kérnem, mert nem valami kreatív. Valójában nagyon szeretem a nyelveket, köztük a franciát is. Több, mint két éve nem tanultam már, ebből érettségiztem, és már nagyon hiányzik. Ezzel egy kicsit közelebb érzem magamhoz. A Reading is my dream pedig szintén hasonló okokból. Az angol volt az első szabadon választható nyelvem, ezért egy kicsit jobban magaménak érzem, mint akár a franciát, akár a japánt, sőt, akár a magyart is. Igen, ez van. Sajnálom. 

5. Álnéven vagy sajáton írsz? Ha álnéven, miért éppen ezt a nevet választottad?
Sajáton. Az előbb említett okokból kiindulva. Anno írtam bushou, valamint talán yynoemi néven is. Az utóbbiban nem vagyok biztos. Meg hát a Google profillal vagyok, és azt nem is tudom átalakítani... bár nem is terveztem. :D


6. Milyen szempontokat veszel figyelembe egy bejegyzés megírása során?
Attól függ, hogy milyen fajta. De egy közös mindegyikben. Megpróbálom kicsit személyessé tenni, hogy a könyvek mellett a személyes tapasztalataimat is megosszam. 
Ha book tag, akkor törekszem arra, hogy a válaszaim mindig igazak legyenek, de újak. Nem szeretem, amikor egy adott kérdés, két-három alkalommal felmerül, és ugyanazt írom. Hisz azért mégsem lehet egy kérdéshez egy adott választ adni.
Book haul-nál próbálom minél jobban feleleveníti az emléket arról, hogy a könyv milyen körülmények között került a kezembe. Mindegyik egy csoda számomra, ezért fontos, hogy minél pontosabban mesélhessem el nektek, hogy milyen érzés volt, amikor megszereztem, vagy a rávárakozás. 
Amikor véleményt alkotok, az a legnehezebb. Vannak könyvek, amiknek a közepénél azt mondom, hogy nekem erről írnom kell, a végével meggondolom magam, aztán alszok rá egyet és meg is születik az írott véleményem. Elsősorban ismertetem a történetet spoiler mentesen. Itt megpróbálom mindig a saját szavaimat használni. Oké, csak az utóbbi időben kezdtem átállni rá. De én sokkal jobban szeretem, mikor ez is az én szavaimat viseli, nem pedig a fülszöveget. Utána a lehető legkevesebb spoiler-rel kifejtem a véleményemet. Sajnos, nem az egész történetet szoktam itt elemezni, hanem amik olvasás közben megfogtak, azokat szoktam részletesebben kifejteni. Mióta elkezdődött az iskola, a füzetem legvégén szoktam jegyzetelni, hogy mi az, ami kifejtésre érdemes. Ezek után a szereplőkről próbálom összeszedni és papírra vetni a gondolataimat, ami azért is nehézkes, mert nem vagyok valami jó emberismerő. Legalábbis sokszor nem tudok valakiről véleányt mondani egy könyv után, max annyit, hogy szeretem vagy sem, de részletesebben nem igazán tudom elmagyarázni. Kivételek mondjuk vannak, mint a Vérrel írt ígéretek. Utána kerül sor egy összegzésre, ahol történet, szereplők és borító alapján pontozom a könyvet. Ha úgy érzem, magyarázatra szorul, kifejtem. Ez a borító osztályozásánál egy kötelező lépés nálam. Az utóbbi időben pedig kedvenc idézetet is adok a bejegyzéshez. Ez készül nálam talán a legkörülményesebben. 

7. Mi alapján keresel képeket a bejegyzéseidhez?
Kétféle bejegyzéshez rakok képeket: book tag-hez és a véleményemhez. Book tag esetén vegyük például az Autumn Book tag-et. A kezdő képnek valami olvasmit szoktam keresni, ami elmondja szavak nélkül is hogy miről fog szólni a bejegyzés. Felbontása lehetőleg nagy legyen, és legyen helye a tag nevének. Utána a kérdésektől függ. Ebben a tag-ben például nem használtam többet. De másban, pl. a Hét Halálos Bűn Book Tag-ben (asszem ez volt a neve) minden kérdéshez lehetett párosítani egy képet, ami jellemezte az adott kérdés kört. Amúgy ott gondolkoztam azon, hogy a bujánál berakom Buját a Fullmetal Alchemist-ből. :D Imádom azt az animét. Az egyik legjobb magyar döntés volt...
A véleményem esetén már nehezebb a dolog. A legutóbbi, A kiválasztott esetén akartam berakni képet, aztán megláttam, milyen hosszú lett. De ha rakok, akkor egy-egy bekezdéshez csak, és akkor is olyat, amiről a bekezdésben szó van. Például amikor az Elveszett lelkek városát írtam meg, az egyikben Clary, Jace és Sebastien hármasáról beszéltem, ahova egy olyan képet kerestem, ahol egy szerelmi háromszögben lehet őket látni.
Amúgy képeket nagyon nehezen találok. Sokszor több idő megy el rá, mint magára a bejegyzés megírására, ami szerintem, egész komikus.


8. Mi a véleményed a nyereményjátékokról?
Ez számomra egy érdekes kérdés. Én nagyon szeretem őket, szívesen is veszek rajtuk részt. De szervezni... Úgy talán két hónapja lépte át a blog a több, mint 1000 megtekintést és ugyebár nemrég lett egy éves is, és így azon gondolkoztam, hogy csinálok egy nyereményjátékot. Viszont azt tudni kell, hogy eléggé önbizalomhiányos, bátortalan vagyok, így szinte rögtön vissza is táncoltam, mondván, biztos nem fognak annyian jelentkezni rá. Ehhez kell még nekem egy kis idő, mert szívesen szerveznék egy ilyet. :)

9. Szoktál recenziós könyvet olvasni?
Nem. Nyáron, ha jól emlékszem, két kiadó is hirdette meg a könyveit recenziós olvasásra. Gondolkoztam is a jelentkezésen, de ugyanazt történt mint amit fentebb is említettem. Mindenféleképpen ki szeretném próbálni egyszer.


10. Hogyan reagálnak az emberek, ha elmondod, hogy könyves blogger vagy?
Nem igazán szoktam hangoztatni, hogy blogot írok. Kicsit félek megmutatni ismerősöknek, na. :D De egy-két barátom tud róla. Azok meg rögtön letámadtak, hogy ennyi ideje vezetem, és még nem is szóltam nekik, milyen barát vagyok már, eceterá-eceterá. Szóval kénytelen voltam megadni nekik a linket, és többen élvezték is. 

Ez volt a Blogger Identity Tag. Ha kedvet kaptatok hozzá, töltsétek ki nyugodtan, és osszátok meg velem, kíváncsi vagyok a ti válaszaitokra is. Egy valakit viszont név szerint szeretnék kérni. Viki. Gondold azt, hogy nagy és csillogó szemekkel ülök előtted. :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése