2015. május 4., hétfő

Április olvasmányaim

Sziasztok!

Végre megpróbálkozok azzal, amit két hónapja ügyesen kitaláltam. Azokról a könyvekről fogok itt beszélni, amiket ebben a hónapban olvastam, de nem jött össze annyi, hogy önálló posztot kapjanak.

FIGYELEM! Helyenként spoilert tartalmaz!





1. Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek 2 - A herceg
Megpróbáltam ehhez a könyvhöz jópofát vágni. Az első része úgy, ahogy, de tetszett. A második rész is tetszett, EGÉSZEN ADDIG, AMÍG TESSA HÜLYE PICSA NEM LETT, ÉS AZT KEZDTE BEHALUZNI, HOGY SZERELMES JEM-BE!!!! Komolyan, hogy lehet ilyen sötét valaki? Egyértelműen nem szerelmes bele, hiába jó parti a srác. Amikor megkéri a kezét, és ő igent mond, és aztán elkezd rinyálni Will-nek, hogy már nem mondhatja vissza... komolyan a falat kapartam. Meg a könyvet vágtam a földhöz. Meg mindenhez, amit értem. 15 éves énem nagyvalószínűséggel egyet értene velem abban, hogy Tessa Gray az egyik legrosszabb példakép szerelmi ügyekben a világon. Mert oké, bátor, kiáll magáért és másokért, de a szerelmi élete egy nagy nulla. Mikor kezd el foglalkozni Jem-mel? Miután a srác megcsókolta. De akkor is folyton Will jár a fejében. Meg volt az az erkély jelent. Tiszta Rómeó és Júlia jutott most eszembe. :D Na de most nem az a lényeg. Ittak ilyen gátlásoldó löttyöt, ami a démonalkoholnak tekinthető. És szépen egymásra másznak. Utána mi van? Hogy Will nem gondolta komolyan, és csak azért mászott rá, mert gátlástalan lett. Komoly??? Végre egyszer őszinte az a gyerek, erre így kimagyarázzák, hogy nem az! Sötét az a nő, mint a legmélyebb kivilágítatlan alagút. Anno is téptem volna a haját, most is tépném a haját. Viszont az az angyal nagyon érdekel.

2. Rachel Hawkins: Demonglass - Démonüveg
Na ez pont egy olyan könyv volt, aminek az első részétől féltem. Azt le is töltöttem, hogy majd órákon olvasom. Ühüm. Azon gondolkozok, hogy hogy tudnám olcsón beszerezni. Meg a második részét is. Nagyon tetszett az egész. Mondjuk a fülszöveg alapján több démonra számítottam, de nem is kellett bele több. Sophie-t nagyon sajnáltam, hisz akibe szerelmes, az ellensége. A legjobb barátnője magára hagyja. Végül az apja is, de arról nem ő tehet. Egyszer bízik meg valakiben, az is egyből elárulja. Ezek után még nehezebb lesz újra bíznia. A vége pedig mi már?! Azonnal ide a harmadik résszel! Cal! Archer! Jenna! APUCIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!! Minden rendben lesz Apuci!!!!!!!!!!!!

3. Susan Ee: Angelfall - Angyalok bukása
Nos. Valójában nem ennek a könyvnek akartam neki kezdeni, de hát közelgett a Könyvfeszt, és tudni akartam, hogy meg akarom venni a második részét, vagy nem. Elolvastam. Párhuzamosan olvastam A herceggel, lehet ezért, de nagyszerűnek tűnt a könyv. Végre egy könyv, ami szinte minden hibája ellenére is, remek olvasmány volt. Sokszor elfelejtettem, hogy Rafi angyal, egyszerűen annyira emberi volt, de akkor is nagyon élveztem. Pár nap alatt végeztem vele, pedig azt hittem, hogy tovább fog tartani (A herceggel közel egy hónapig szenvedtem. Többször tüntettem a könyv ellen.)

4. Katja Millay: The sea of Tranquility - Nyugalom tengere
Először is. Gyere ide, Nastya, Josh, Drew, és te, te rajzművész meleg srác. Gyertek ide, hadd öleljelek meg titeket! A karaktereket egytől egyig imádtam, a történet magába szívott, az írónő (és a fordító) nagyszerűen bánt(ak) a szavakkal. Nem igazán tudok elképzelni neki jobb fordítót. Sokszor megnevettetett, sokszor mélyen belémállított egy kést, de minduntalan felálltam. Ugyanúgy, hogy Napsugár, ahogy Josh. Hibátlan a könyv? Nem teljesen. Érdekel ez engem? NAGYON NEM. Még a Fevers-re sem tudom ezt rámondani, hiába az a kedvenc sorozatom, de ez a könyv egyszerűen tökéletes. Más szóval nem is lehet illetni. Amikor elolvastam a könyvet, kiposztoltam ide egy idézetet belőle. Számomra egyszerűen az írja le, hogy mi az élet, hogyan kell viszonyulni máshoz, és leginkább ahhoz, akit szeretsz. Újat nem tanított a könyv. Arra kevés könyv képes. Szimplán csak emlékeztetett, hogy hogyan viselkedjek másokkal. Köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak, hogy ezt a csodát kiadták!

5. Jessica Sorensen: Callie, Kayden és a véletlen
Ez az a könyv, ami úgy indult, hogy FÚÚÚÚÚÚÚÚJ!!! Nincs az az isten, hogy én ezt elolvassam. Tuti valami nyál az egész, hisz nézz csak rá a borítójára! Yepp. Aztán meg unatkoztam órán. És nem volt olvasható könyv a telómon. Én meg szenvedésemben ezt letöltöttem. Aztán már észre sem vettem, hogy mindjárt vége az órának. Még csak a negyedéig jutottam, de már tudtam, hogy ez a könyv nekem kell. Mind a négyen szerethetőek, viccesek, próbálják élni a normális emberek életét úgy, hogy valójában mind a négy különc. Hisz egyik sem azért olyan barátságos vagyhogymondjam, mert annyira szociálisak. Kayden fél az apjától, és hogy a problémái elöl elmeneküljön. Seth  azért van a társaságban, hogy felejtsen, és hogy bizonyítsa, nem mindenki akkora rohadék, és az élet folytatódik. Seth konkrétan a kedvenc szereplő. Az első kedvenc meleg szereplőm. Mert az ő problémáit könnyen át lehet érezni, ő nem divatból van ott, hanem azért, mert a melegellenesség is egy probléma. Hogy az emberek miket képesek elkövetni. Hisz ha megnézitek: Kayden: családon belüli erőszak+alkoholizmus. Seth: melegellensség, erőszak. Callie: nemi erőszak, és én még a pedofíliát is idesorolnám, hisz ő még csak 12 volt, a fa...tuskó meg 15-16 körül lehetett. Nekem ez már az. Luke-ról még nem igazán vannak infók, bár sejtések vannak. Azért kíváncsi lennék az ő problémái. Szóval mind a négyüknek különböző társadalmi problémája van, és egymásra támaszkodva próbálnak meg túlélni. Szembe nézni a félelmeikkel.  Remélem, a sorozat összes kötetét kiadják itthon, mert ez a sorozat, nagyszerű.

Jelenleg három könyvet olvasok, ebből az egyik magyar. És ezt azért is említem meg, mert óckodok a magyar szerzőktől. Viszont ez a könyv tetszik, de annyira nem történik benne semmi, hogy nem igazán haladok vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése